بازدید 5461
در گفت و گو با تابناک اقتصادی مطرح شد؛ 

معاملات الگوریتمی محرک عمق و غنای بازار سرمایه / بازار سرمایه ایران بالاتر از بورس های منطقه خاورمیانه

کد خبر: ۸۷۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ 16 January 2019

معاملات الگوریتمی محرک عمق و غنای بازار سرمایه / بازار سرمایه ایران بالاتر از بورس های منطقه خاورمیانهمدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با اشاره به این مطلب که استفاده از معاملات الگوریتمی عمق و تعداد معاملات را در فضای بازار سرمایه رشد خواهد داد، گفت: درصورتی که الگوریتم ها دقیق و مناسبی نوشته شوند، علاوه بر اشتغال زایی مناسب، سودآوری را برای سهامداران و سرمایه گذاران بیشتر خواهند کرد.

یاسر فلاح در گفت و گو با خبرنگار بورس تابناک اقتصادی گفت: این رقابت در نوع خود در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه بی نظیر بوده و در واقع با این اقدام در این حوزه بالاتر از بورس های منطقه ای از جمله ترکیه، دبی و عربستان ایستادیم.

وی افزود: بازار سرمایه کشور همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گام در مسیر بسیار مهمی گذاشته و آن ارتقای رفتار معامله گران و سهامداران در این بازاربوده  و با بکارگیری معاملات الگوریتمی از این پس شاهد رفتار حرفه ای تر و مدرن تر در جهت دستیابی به حداکثر سازی سود خواهیم بود.

فلاح تاکید کرد: معاملات الگوریتمی را کاری تلفیقی و میان رشته ای بین علوم مالی و رایانه خواند و گفت : استراتژیست ها و تحلیلگران مالی می توانند با مشارکت مهندسان نرم افزار و رایانه، استراتژی های خود را در قالب نرم افزار یا برنامه رایانه ای تعریف و با نوشتن یک الگوریتم آن را اجرا کنند.

فلاح همچنین با بیان این مطلب که با این اقدام عمق و تعداد معاملات افزایش می یابد، ادامه داد: با بکار گیری الگوریتم های دقیق و مناسب ، علاوه بر اشتغال زایی سودآوری سهامداران و سرمایه گذاران افزایش می یابد.

فلاح با بیان اینکه این ابزار بازار جدیدی برای مهندسان رایانه و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات ایجاد می کند،افزود: در بستر معاملات الگوریتمی، شرکت های دانش بنیان می توانند متشکل از یک فعال بازار سرمایه و یک مدیر مالی و یک فعال حوزه فناوری اطلاعات یا مهندس رایانه ایجاد شوند و بیزنس جدیدی را شکل دهند.

فلاح تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در مقطع فعلی رونق یافته اند و سیاست کلی اقتصاد جهان برای دستیابی به یک اقتصاد توسعه یافته  وزندهی بیشتر  و تعریف نقش  اصلی برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان است.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس خاطرنشان کرد: در واقع اقتصاد امروز مبتنی بر شرکت های دانش بنیان در حال پیشرفت بوده  و این شرکت ها در اقتصاد میدان داری می کنند و سودآوری عالی دارند. در بازار سرمایه  کشور نیز یکی از آن بخش هایی که می تواند شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها را فعال کند، الگوریتم نویسی و معاملات الگوریتمیک است .

فلاح با اشاره به اینکه الان در برخی کشورها میزان معاملات در سطح معاملات الگوریتمیک تا حدود ۸۵ درصد  افزایش پیدا کرده است، توضیح داد: در کشور ما نیز از سال ۱۳۹۵ سازمان بورس و اوراق بهادار، بلامانع بودن معاملات الگوریتمی را اعلام کرده است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی